Nordanstigs kommun, länk till startsida
Translate
Kontakt
A-Ö
Webbkarta
Anpassa
Lättläst
Måndag 11 december 2017

Äldreboenden - lättläst

Äldreboende är till för dig som inte längre klarar av att bo hemma.
I Nordanstig finns fyra äldreboenden

•Bergesta i Gnarp
•Björkbacken i Hassela
•Hagängsgården i Harmånger
•Sörgården i Bergsjö.

Att bo på ett äldreboende

På boendet får du ett eget rum som du möblerar själv. Sängen får du låna av oss.  Du får hjälp med vardagliga saker som att städa och tvätta. Du får lagad mat som du äter i matsalen tillsammans med de andra som bor där. Du kan vara med på aktiviteter som bingo och utflykter.

Det finns en sjuksköterska som jobbar på boendet och som är där de flesta dagar. Du kan få träffa en sjukgymnast och en arbetsterapeut en gång i veckan. Om du behöver träffa en läkare så hjälper personalen dig med det.

Vad kostar det att bo på ett äldreboende?

Vad det kostar att bo på ett äldreboende
beror på vad du har för inkomst. Hur mycket
du betalar i hyra beror på vilken lägenhet
du bor i. Fråga personalen på ditt boende
om du vill veta mer om hyran!

Pengar

Ansök om en plats på ett äldreboende

Om du vill flytta till ett äldreboende så måste du ansöka om det. Ring till kommunens biståndshandläggare så hjälper de dig med det.

Ring till oss!

De har telefontid på vardagar klockan 9.00–10.00.
Du ringer dem via kommunens växel.

Telefonnumret är 0652-360 00.

Uppdaterad: 2015-01-09

Sidansvarig: Malin Ruthström, verksamhetshef

Prenumeration & synpunkter
Kontakt

Telefonnummer

Bistånds-
handläggare
Kommunens växel
0652-360 00

Bergesta, Gnarp

Enhetschef
0652-360 30
Avdelningar
Västra  
0652-360 32  
Östra    
0652-360 33

Björkbacken, Hassela

Enhetschef
0652-400 20

Hagängsgården, Harmånger

Enhetschef
0652-363 50
Avdelningar
Hagebo   
0652-363 52
C-huset   
0652-363 54
E-övre     
0652-363 55
E-nedre   
0652-363 56

Sörgården, Bergsjö

Enhetschef
0652-363 04
Avdelningar
Lyktan          
0652-363 06
Linblomman  
0652-363 07
Gullvivan      
0652-363 08
Blåsippan      
0652-363 09

Nordanstigs kommun

Box 56, 820 70 Bergsjö

Besöksadress

Södra Vägen 14, Bergsjö

Telefon 0652-360 00

E-post kommun@nordanstig.se 

Fax 0652-109 12
IFO fax 0652-361 50
Org.nr 212000-2312

Om webbplatsen & Cookies

E-post webb@nordanstig.se

Övriga hälsingekommuner