Nordanstigs kommun, länk till startsida
Translate
Kontakt
A-Ö
Webbkarta
Anpassa
Lättläst
Lördag 16 december 2017

Kommunfullmäktige - lättläst

Kommunfullmäktige styr kommunen. Man kan säga att de är kommunens riksdag. De tar beslut om hur mycket skatt ni som bor här ska betala. De bestämmer också hur skattepengarna ska användas. 31 personer är med i kommunfullmäktige. Vilka som får vara med väljer ni som bor i kommunen. Det gör ni i kommunalvalet vart fjärde år. Nästa kommunalval är 14 september 2014.

Ordförande i kommunfullmäktige

Stig Jonsson är ordförande i kommunfullmäktige. Han representerar Socialdemokraterna.

Uppdaterad: 2015-05-07

Sidansvarig: Eva Engström, kommunsekreterare

Prenumeration & synpunkter
Kontakt

Telefonnummer

Ordförande i kommunfullmäktige

Stig Jonsson
telefon 0652-406 44, 070-314 99 60
e-post till Stig Jonsson

Nordanstigs kommun

Box 56, 820 70 Bergsjö

Besöksadress

Södra Vägen 14, Bergsjö

Telefon 0652-360 00

E-post kommun@nordanstig.se 

Fax 0652-109 12
IFO fax 0652-361 50
Org.nr 212000-2312

Om webbplatsen & Cookies

E-post webb@nordanstig.se

Övriga hälsingekommuner