Nordanstigs kommun, länk till startsida
Translate
Kontakt
A-Ö
Webbkarta
Anpassa
Lättläst
Tisdag 12 december 2017

Nämnder och utskott - lättläst

Vi har tre nämnder i Nordanstig. Det är

  • kommunstyrelsen
  • byggnadsnämnden
  • valnämnden.

Vi har en nämnd tillsammans med Hudiksvalls kommun. Det är

  • miljö- och räddningsnämnden.

Det finns fyra utskott i Nordanstig. De förbereder ärenden som ska till kommunstyrelsen för beslut. Kommunstyrelsen ger sedan förslag till kommunfullmäktige som tar besluten.

  • Ledningsutskottet
  • Utbildningsutskottet
  • Omsorgsutskottet
  • Myndighetsutskottet

Ordföranden

Carin Walldin är ordförande i byggnadsnämnden. Hon representerar Socialdemokraterna.

Åke Bertils är ordförande i omsorgsutskottet. Han representerar Socialdemokraterna.

Erik Eriksson Neu är ordförande i utbildningsutskottet. Han representerar Socialdemokraterna.

Telefonnummer till ordföranden hittar du i spalten till höger.

Uppdaterad: 2015-05-07

Sidansvarig: Eva Engström, kommunsekreterare

Prenumeration & synpunkter
Kontakt

Telefonnummer

Ordförande i byggnadsnämnden

Carin Walldin
070-573 43 55

Ordförande i omsorgsutskottet

Åke Bertils
070-288 09 21

Ordförande i utbildningsutskottet

Erik Eriksson Neu
073-829 74 14

Nordanstigs kommun

Box 56, 820 70 Bergsjö

Besöksadress

Södra Vägen 14, Bergsjö

Telefon 0652-360 00

E-post kommun@nordanstig.se 

Fax 0652-109 12
IFO fax 0652-361 50
Org.nr 212000-2312

Om webbplatsen & Cookies

E-post webb@nordanstig.se

Övriga hälsingekommuner