Om du har synpunkter som rör omsorgen, skolan eller något annat i kommunen så vill vi gärna att du talar om det för oss. På så sätt kan du hjälpa oss att göra verksamheten bättre! Du kan både skriva och ringa till oss. Du får vara anonym.
Skriv till oss!
Om du vill skriva kan du fylla i formuläret som finns längre ner på sidan. Det går också bra att skicka ett brev. Till höger hittar du en blankett som du kan skriva ut och fylla i för hand. Vik ihop och tejpa igen pappret. Skicka in det till oss när du är klar. Adressen finns redan ifylld. Portot är gratis!
Ring till oss!
Om du vill ringa så kan du ringa till kommunens växel. De hjälper dig att få tag på den person du ska prata med.
Telefonnumret är 0652-360 00
Du får svar
Dina synpunkter når alltid de chefer och politiker som har ansvar för frågan. De kan skicka svar till dig, men bara om du lämnar namn och adress. Dina synpunkter är allmänna handlingar. Tänk på att alla synpunkter som kommer till kommunen blir allmänna handlingar. Det betyder att alla kan läsa dem.
Formulär för synpunkter
Sidan uppdaterad: 2011-10-27. Ansvarig för sidans innehåll:Utredare/Utvecklare Berit Burman